Képzés típusa:
akkreditált továbbképzés pedagógusoknak
Képzés leírása:
A továbbképzés célja: Az óvoda–iskola átmenet főbb kérdéseinek korszerű szemlélettel történő újragondolása, a korosztállyal foglalkozó szakemberek (óvodapedagógusok, tanítók és fejlesztőpedagógusok) problémaérzékenységének, helyzetmegoldással kapcsolatos kompetenciáinak erősítése, különös tekintettel az egyéni fejlődéssegítés gyakorlati megvalósítását illetően.
A program rövid összefoglalása:
Az iskolakészültség, az iskolai tanulmányokra való alkalmasság a gyermekek jelentős hányadánál nem éri el a sikeres, örömet okozó tanuláshoz elégséges alapot jelentő szintet. A kezdeti nehézségek jelentős mértékben csökkentik a motivációt, a motivációhiány pedig gátja a későbbi felzárkózásnak.
Az utóbbi évek kutatási eredményei és az ezekre építkező módszertani elképzelések hozzásegítik a gyakorlatban dolgozó szakembereket az óvoda–iskola átmenet főbb kérdéseinek korszerű szemlélettel történő újragondolásához, módszertani kultúrájuk megújításához.
Továbbképzési programunk a főbb kérdésköröket komplex módon és gyakorlatorientáltan kezeli. A témakör elméleti megalapozása során a résztvevők előzetes tudására és tapasztalatára építkezve csak az új kutatások gyakorlati szempontból releváns eredményeire, következtetéseire térünk ki. A gyermekek fejlődésének diagnosztikus értékelése alapján megvalósítandó differenciált fejlődéssegítés módszertani kérdésköreinek feldolgozása a problémaalapú tanulás módszerével történik, ezzel is mintát adva a továbbképzésre jelentkező kollégáknak a komplex problémakezelelésre a diagnosztizálástól a beavatkozás eredményességének értékeléséig.
A tematikus csoportos beszélgetések lehetővé teszik a tapasztalatok egymással történő megosztását, az egymástól való tanulást is. A komplex és gyakorlatorientált megközelítés feltételezésünk szerint eredményesen járul hozzá a tanfolyamon részt vevő szakemberek szakmai kompetenciájának erősödéséhez.
Az egyes témakörökhöz kapcsolódó ellenőrzés tartalmának meghatározása az előadók kompetenciája.
A tanúsítvány megszerzésének együttes feltétele a foglalkozásokon való aktív jelenlét és valamelyik házi dolgozat határidőre és megfelelő színvonalon történő elkészítése.
Megengedett hiányzás: az összóraszám max. 10%-a.
A házi dolgozat vagy egy portfólió a saját fejlesztő / célzott iskola-előkészítő munkáról vagy egy min. 4 gyermeknek szóló, legalább 6 részből álló fejlesztési terv. A házi dolgozatot a továbbképzés előadói írásban értékelik.
Célcsoport: A célcsoport az óvodapedagógusok, az általános iskolai tanítók és a fejlsztőpedagógusok, de egyéni szakmai érdeklődés szerint bármely más pedagógus végzettségű szakember is eredményesen alkalmazhatja a továbbképzés bizonyos témáit és a kooperatív technikákhoz, valamint a problemebased learninghez kapcsolódó módszertani kultúra elsajátított elemeit mindennapi nevelőmunkájában.
Jelentkezés feltétele:
- pedagógiai végzettség, határidőben leadott jelentkezési lap
Bővebb információ a képzésről