Képzés leírása:
Az Ön képzésén?
Meggyőzés vagy megnyerés? - Betekintés a befolyásolás pszichológiájába
- „Győzz meg engem!” – játékos bevezető gyakorlat
- A meggyőzés, befolyásolás definíciója és folyamata
- Mitől lesz valaki meggyőző? Nonverbális elemek, környezetkezelés, nyelvhasználat, kapcsolat- és bizalomépítés
- „Milyen” a hatásos, hiteles üzenet és a megnyerő stílus?
- Néhány jellegzetes „túlkapás”
- Tipikus figyelési és információkezelési hibák a beszédben és megértésben
- Befolyásoló tényezők a meggyőzni kívánt fél oldalán. Mik a meggyőzés szükséges feltételei?
Az egyéni és szervezeti gondolkodási stílusok és azok megjelenése, hatása a kommunikációban:
- Mi a gondolkodási stílus és miért érdemes komolyan venni?
- Milyen a Te jellemző gondolkodási stílusod? Azonosítd a Human Synergestics LSI Kérdőívvel. Hogyan mutatkozik meg a 12 stílus a meggyőzés folyamatában? - Kérdőív kitöltés és feldolgozás
Felkészülés fél siker!
Tartalmi felkészülés: az érvelés módszertani előkészítése: helyzetelemzés, céldefiniálás, engedmények, érvek és ellenérvek számbavétele, kulcsüzenetek megfogalmazása, tárgyalási stratégia meghatározása. A meggyőző érv hármas tagolása: állítás, bizonyíték, haszon. A tárgyalási terv: struktúra, logika, dinamika!
Személyes felkészülés: érzelmi stabilitás, magabiztosság, hitelesség, külső megjelenés.
Szervezési felkészülés: környezet, eszközök, kellékek, résztvevők felkészítése.
Érvelési „aranyszabályok” nehéz helyzetekre:
Az érvelés néhány fontos eszköze: példák, esetek, hasonlatok, bevált gyakorlatok, képek, metaforák, illusztráció.
Rábeszélés helyett megnyerés: néhány nyelvi eszköz, azonnal bevethető módszerek: „Tudom, hogy amúgy is…” módszer, a „Mindig ugyanaz a…” technika, Harmadik személyű magyarázat mások gondolkodásmódjának megváltoztatására –
Értetlenség, ellenállás kezelése
Visszacsatolás adása kritika helyett
Tízpercperces meggyőzési gyakorlatok a fenti technikák alkalmazásával – fogalmazásmód, felépítés, hatásvizsgálat
A konstruktív kommunikáció legfontosabb eszközei:
„Valóban figyelsz?” - páros gyakorlat
Az értő figyelem használata és a megértés ellenőrzése: kérdezés, meghallgatás, visszaadás, saját vélemény visszafogása
Visszajelzés adása és kérése, a befogadható konfrontáció én-üzenetekkel
Pozitív, megoldásorientált fogalmazás
Változás kiprovokálása a másikban: szokatlan kommunikációs eszközök, biztos siker!
„Hogyan adsz visszajelzést anélkül, hogy megbántanád a másikat?” – páros gyakorlat
Nehéz emberek, nehéz helyzetek:
A meggyőzés és érvelés folyamatának hatékonyságát nehezítő tényezők
A másik fél kommunikációs „stratégiájának” azonosítása
A meggyőzés és érvelés hatékonyságát csökkentő szituációs jellemzők
Win-Win hozzáállás és kommunikáció – esettanulmányok
A célorientált tárgyalás felépítése: a 6 lépés
Tárgyalási gyakorlat: „Stekholderek meggyőzése”
Bővebb információ a képzésről